Lugnet

Just nu råder det ett lugn här hemma. Båda barnen sover och Fredrik jobbar. Bästa mamma har varit här och hjälpt mig med barnen och lagt Milton. Vi hade en riktigt dålig kväll igår så det känns skönt med en bra kväll idag. Jag och Fredrik håller just nu på att bollar tanken om att han ska börja jobba dagtid istället då jag inte alls trivs med de här kvällarna när jag är ensam. Men vi får se och väga nackdelar och fördelar. 

Elis är inne i en väldigt klängig period och har svårt att bli nöjd, så just nu bär jag mest hela dagarna känns det som. Tack och lov så har han minst ett långt sovpass om dagen och nätterna är för det mesta bra. Det var nu under påsk bara som sömnen var sådär och jag glömde tänka på att jag inte ska äta lök(finns i köttbullar och kan också finnas runt lammstek) vilket resulterade i massa magknip för Elis. Just då kände jag att det borde vara minst en månads fängelse för personer som ger sitt barn sådan magknip. Tack och lov är det bra nu och bortser vi från det var påsken bra!:)

Nu ska jag försöka få i mig en macka innan jag gör Elis sällskap i sängen!:)

Kommentera här: