Hejdå 2015

Och hej 2016, ett nytt år med nya insikter. Jag brukar inte ge nyårslöften, däremot så brukar jag tänka på vad som varit bra och mindre bra under året som gått och vad jag vill förändra till nästa år.

 Vad vill jag ha mer av i mitt liv, vad vill jag ha mindre av i mitt liv, vad vill jag utveckla mig inom, vad är så viktigt att jag vill lägga min tid på det? Sådana frågor snurrar i mitt huvud och det brukar kännas skönt i själen att gå igenom det som varit och det som kommer. Men jag försöker låta bli att fastna i sånt som känns tungt, det är livet, men det har varit och är inte nu. Livet förändras varje dag och det gäller att hänga med.

Jag gillar att utvecklas och tror att några få tankar om vad jag vill uppnå kan få mig att utvecklas. Gratis utveckling kommer jag såklart också få genom jobbet som jag snart ska tillbaka till. Jag och Elis hälsade på innan jul och det kändes bra. Jag är bara positiv till att börja jobba även om jag kommer sakna dem här hemma en del.

Något jag vill ha mer av i mitt liv är lugn, alltså mindre stress!;) Sista månaderna har varit intensiva så nu behöver jag få mer balans, men jag tror jag har en plan för det. Lika så behöver jag återgå till min bra kost och få in träning i livet igen. Det har fungerat bra från slutet av sommaren fram till november men sen gått helt utför(av stress och sjukdomar) och jag saknar det välmåendet som kommer med det. Vila/sömn, träning och kost är grundpelarna i mitt liv, funkar de så funkar det mesta. Så det är prioriterat. Sen vill jag träffa mina vänner mer, första småbarnsåren är väl kanske inte ens socialaste tid i livet!;) Men det är värt att försöka vara lite ner social i alla fall för fina vänner ger livet det lilla extra. 

Jag är säker på att 2016 kommer bli ett fint år, det finns mycket att se fram emot!:) Någon dag framöver ska jag sammanfatta 2015, så jag kan gå tillbaka och minnas!


Kommentera här: