Semesterlunk och sjukdomsperiod

Fy sjutton för att vara sjuk när det är semestertider. Milton fick feber mellan torsdag och fredag förra veckan och var sliten hela fredagen. Han verkade piggare i lördags och febern hade vi inte sett något av sen morgonen innan så vi bestämde oss för att åka och fira min mormor och morfar som firade guldbröllop den 3e juli. Men varken  Milton eller Elis trivdes på Sjövillan där vi skulle ät lunch. Milton var trött och blyg och Elis fick vi inte att sluta skrika, han var helt hysterisk precis som på bröllopet vi var på i maj. Förmodligen fixar han inte när det blir högt i tak, mycket folk och lite "rörigt". Milton var förmodligen trött och blyg på grund av ögoninflammationen som bröt ut under lördagsnatten.

Vi åkte ändå vidare till Dalecarlia för att äta glass och båda barnen vart på mycket bättre humör.
Så jag och Fredrik gjorde ett tappert försök att åka iväg och träffa lite vänner i Leksand på kvällen medan Milton var hemma här med farmor och farfar. Vi stod ut i tre timmar, då hade Elis sovit 40min på plats och var bara sur och ledsen. Vi fick i alla fall se vännerna och äta god mat och vi tröstade oss med att barnen blir äldre! 

På söndagen vaknade jag med ledvärk och huvudvärk och på kvällen kom febern. På tisdagen bröt ögoninflammationen ut för mig och jag säger bara "fy sjutton" vilket skit ögoninflammation är! Tack och lov köpte Fredrik en salva på apoteket så min ögoninflammation har blivit bättre. I morse när jag vaknade var ögat nästan som vanligt och jag hade en vanlig förkylning med hosta och snuva. Men som senaste kvällarna så kommer febern på kvällen och idag har ögat också blivit lite sämre igen nu framåt kvällen. Jag hoppas verkligen det vänder snart.

Milton är pigg förutom att ögonen är lite röda till och från. Elis tror jag har en tand på G han sover som en kratta på dagarna, dreglar flera liter och är skitsur mest hela tiden....

Men vi hoppas på förbättring för alla snart! Vilket positivt inlägg det här blev!;) Känns som det mest blir sjukdomar i den här bloggen, det beror nog på att jag oftast bara sitter/ligger ner i soffan och har tråkigt när jag är sjuk. Annars pysslar jag alltid med något annat!;)

Kommentera här: