Livet just nu

Fy sjutton vad dålig jag är på att uppdatera här! Men veckorna rullar verkligen bara på i världens fart.

Elis är redan tre och en halv månad, snart är det liksom dags för honom att få börja med små små smaksensationer! Hans spädbarnsperiod har känts mycket kortare än vad Miltons gjorde. I början hann vi verkligen inte mycket som tvåbarnsföräldar men nu börjar det minsann bli lite rutin på det hela. Och det är mycket som är enklare med barn nummer två tycker jag och jag själv är så mycket tryggare i mammarollen. Så för det mesta känns allt bara bra. 

Amningen som krånglade lite första veckorna fick vi ju riktigt flyt på sen och när vi sen skulle testa flaska igen för några veckor sedan så vägrade han!;) På BVC och MVC har de varit imponerade över att jag lyckats fixa till det båda gångerna trots att det krånglat i början. Så det är något jag också känner mig stolt över att jag faktiskt varit lite envis och lyckats få till. Sen tycker givetvis inte jag heller att en ska kämpa ihjäl sig och amma bara för att om en inte trivs med det. Men jag tycker det finns mycket fördelar med amning och har gärna velat amma så för mig har det känts som en vinst!:)

Som ni märker består livet av mycket bebis!;) Sen har vi den trotsiga 2åringen också, snacka om att han driver mig till vansinnet vissa dagar!;) Annars har vi hunnit med massa kalas på slutet och ett bröllop!:) Idag var vi på banken och pratade lån också och nästa vecka kommer det en mäklare hit och gör en förhandsvärdering och blir utfallet som jag tror ja då skickar vi in bygglovspapperna efter det! Drömmen vore att komma igång i höst, det kommer att bli så bra!!:)

Så ja livet rullar på och jag trivs!:)

Kommentera här: