Mot julen

Jösses, redan andra advent imorgon och det har nästan gått två månader sen jag skrev här sist tror jag. Det händer så mycket här hemma just nu och tiden är en bristvara som prioriteras noga. Ska jag vara ärlig längtar jag till januari, vi har lovar oss själva att det ska vara liten lugn och ro då tills dess att jag börjar jobba igen. Och jag som har tränat och ätit bra under hösten fram tills för någon vecka sen har lovat mig själv att återgå till bättre kost, mer träning och mer vila bara jul och nyår passerat. Tills dess så kör jag på att underhålla det jag byggt upp.

Så vad händer, massor med bygget givetvis, men nu ser vi slutet. Snart är vi äntligen i hamn för besiktning. Det som kommer att få stå är badrummet nere, vi ska samla på oss mer pengar och tid innan vi tar tag i det, det är inget akut för vi har ju ett badrum!

Med Elis har det hänt massor sen sist, han kryper, reser sig mot allt och vill helst hålla oss i händerna och gå, gå och gå. Han slutade amma vid åtta och en halv månad och äter nu bara samma mat som oss, en vällingflaska på kvällen och ibland en på natten. Senaste veckorna har han bara velat komma över till vår säng när vi lagt oss och sen har vi sovit. Jag är så tacksam för att han sover/sovit så mycket bättre än Milton gjorde. Kanske beror det på att vi är mer vana föräldrar?!

Milton är typiskt treårstrotsig och gör mig gråhårig, men det handlar ju om utveckling och tänker jag så då känns det lite lättare. Men bara lite!;) Samtidigt så är det ju väldigt härligt med treåringar och vi skrattar mycket åt hans upptåg och roliga idéer. Det har ju varit lite kämpigt med förskolan under hösten, men det har vänt och jag är så glad att vi hade möjligheten att backa. Nu går han 9-12:30 och så får det vara tills efter jul och så får vi se.

Först ska vi jobba på med bygget, fira vår blivande treåring och ta jullov i tre veckor. Hoppas nu bara det kommer snö snart!!!


Kommentera här: