Måndag och ny vecka

Måndag inbär ny vecka, ny arbetsvecka för Fredrik, ny byggvecka för snickarna och kanske räknas det som ny arbetsvecka för mig också. Idag har det i alla fall kännts som jag jobbar 200% och att kalla det föräldraLEDIG känns väl kanske lite som ett skämt, vem sjutton är ledig när en är hemma och tar hand om barn? Men det är bara att konstatera att det har varit en lite stökig dag och vänta på morgondagen.

Helgen har nämligen varit toppenbra så jag hade lite energi på lager, även om det går åt rätt fort sådana här dagar. I helgen fick jag nämligen vara lite själv och det hör inte till vanligheten. I fredags spenderade jag tre timmar hos frisören, äntligen! Det behövdes kan jag meddela!;) Och i lördags var jag till Borlänge och uppdaterade min garderob. Nu när jag inte ammar dagtid längre så behövdes det verkligen lite annat än mina slitna amningslinnen!;) Så äntligen har jag lite nya överdelar till alla mina jeans. Sen en månad tillbaka kommer jag nämligen i ALLA mina jeans, till och med de som jag inte haft sen innan Milton!:)

Igår var vi bara hemma, jag tog en joggingtur på morgonen och vi pysslade lite i trädgården på eftermiddagen och självfallet fikade vi på kanelbullar också!:) Så det har varit en mycket bra helg, tyvärr höll det inte i sig i natt och jag har sovit skitdåligt. Så mitt nya träningsschema fick skjutas upp direkt, men imorgon väntar tack och lov yoga igen!! Jag ska försöka hitta lugnet redan nu och dricka en stor kopp te och läsa lite bok och hoppas på en bättre natt!

Förra helgens utefika, några bilder från i helgen fanns visst inte!;)

Kommentera här: