Att bryta ihop och komma igen

Lika viktigt som det är att se det positiva i vardagen, lika viktigt är det att tillåta sig att inte var stark jämnt. Idag har jag inte varit det, idag har jag önskat att jag fick ligga i sängen under ett täcke och bara gråta. Det känns som det mest har varit sjukdomar, gnäll, tänder och problem-magar konstant ett tag nu. Jag är helt slut på alla plan.

I måndags fick Milton feber, det höll i sig på tisdagen och igår kom prickarna runt munnen. Jag tror det är svinkoppor men är inte helt 100, det skulle kunna vara höstblåsor också. Men höstblåsor hade han  förra hösten och då var det inte på det här viset, för nu verkar bara de som spruckit svida, de andra lider han inte av. 

Elis han har börjat få upp sin andra tand(första kom förra veckan) och sen har magen krånglat. Han har mycket problem med hård mage sen en tid tillbaka och vissa dar är lite värre, idag var en sådan dag. Där var det nog kände jag, men på eftermiddagen kom febern så nu är väl han också prickig om två dagar...

Så idag har jag velat sätta mig på golvet och sitta där, jag har fått tvinga kroppen att fixa allt som fixas ska och ta hand om barnen. Och de har fått stå ut med en gnällig och irriterad mamma, ibland går det helt enkelt inte att hålla ihop det.

Så nu ligger jag i soffan(fast jag skulle ut och springa) och Fredrik får ta hand om disken, plocket och handlingen. Det är bara att bryta ihop och komma igen, imorgon är det en ny dag och förhoppningsvis blir den bättre! Förhoppningsvis mår jag bättre!

Mina två små som jag hoppas piggnar på sig snart!<3


Kommentera här: