Hej hösten!

September kom och så också hösten. Elis blev sju månader igår, ibland känns det som han nyss kom. 

Jag älskar hösten, det är min favorit tid på året och har nog varit ett tag. Men sluter av augusti och början av september har varit en lite tungjobbad period. Som livet med två barn är ibland. Elis har betat av tredagarsfeber, förkylning och tandont(men ännu ingen tand) och nu är han i en sova dåligt period. 

Och Milton har senaste veckorna inte velat gå till förskolan och jag lämnar och ibland också hämtar en ledsen kille och det är inte kul någonstans. Han trivdes så bra på sin gamla avdelning och har älskat att gå till förskolan, men nu är det en helt annan kille jag lämnar och hämtar. Så vi bollar det hela här hemma just nu, att han mår bra betyder allt!

Så just nu är jag trött både i kroppen och huvudet, det är inte lite saker som en brottas med när en har barn. Tack och lov att det ger så mycket tillbaka! 

Så när jag är lite piggare ska jag skriva lite om bygget. Nu ska jag snart hämta Milton och innan dess ska jag vila en stund i soffan, Elis somnade nämligen till slut! 

Kommentera här: