Hur det startade

Häromdagen så slog det mig varför jag bytte blogg och startade upp den här för fyra(!) år sedan. Annledningen till att jag har en blogg är framför allt för att den är min lilla öppna dagbok, jag gillar att skriva i den här formen(även om det inte blir så ofta just nu). Ni är några få som läser och jag tror jag har hyfsad koll på vilka ni är och ni får en liten inblick i vad som händer även om vi inte ses eller hörs varje dag. Fast häromdagen närmare bestämt 13e september hade jag över 80 läsare(vad hände där? Om någon vet kan ni väl berätta!;)) utan att jag ens publicerat ett inlägg och som sagt skriver väldigt sällan, mystiskt!;)
 
En annan annledning till att jag startade den här nya bloggen var för att lyfta det positiva i vardagen, främst för min egen skull. Jag kan erkänna att det verkligen försvunnit lite på vägen i de lite kaosartade småbarnsåren!;) Det snurrar mycket i mitt huvud och ibland känns vardagen mest som något som bara rullar på och liksom inte alltid ger så mycket. Fort går det också det är måndag och så blinkar du och så har det visst blivit fredag, helt galet!;) 
 
Men egentligen så är det ju just nu under småbarnsåren som jag verkligen borde se den där vardagslyckan. Ibland krävs det inte så mycket för att bli tillfreds med livet, fast då måste en så klart stanna upp och se det också. Jag har lovat mig själv att bli bättre på det, att stanna upp och se de där små guldkornen. 

Idag var allt som behövdes ett träningspass och en dusch när barnen somnat, sen dess har jag suttit lugn, nöjd och glad i soffan. Pricken över i var de nyttiga koksbollarna till kvällsfikat. Det är härligt att det finns så mycket gott som ändå är så nyttigt!:)

Den här killen bjuder på många härliga stunder, häromdagen låg vi på hans golv och filosoferade!:)

Kommentera här: