"Inget är för evigt"

I tisdags var jag på Yin yoga, mitt första yogapass på alldeles för länge! Jag vet att jag var på något förra hösten med Elis i magen, men bara något. Jag har saknat yogan länge nu, jag har saknar lugnet och andningen. Sen jag gick på mitt första yogapass någon gång under gymnasiet så har jag alltid saknat det när jag inte har utövat det på ett tag.

I tisdags kom jag på varför jag saknar det, det ger klarhet åt saker och flyttar tillbaka mitt fokus. Och jag hamnade på helt rätt yogapass, det var så bra. Ida som ledde passet var en av de bästa yogalärarna jag möt. Allt hon sa under passet var precis vad jag(den trötta småbarnsföräldern) behövde höra! 

Under några lite krävande yogapositioner så var hon noga med att påpeka "Inget är för evigt och inte heller den här yogapositionen". Och jag tänkte att precis så är det med livet. Just nu med förkylningar, tänder, vakennätter och mycket gnäll så är det lätt att tänka att det är för evigt och aldrig kommer ta slut men det gör det tack och lov! Förkylningarna är ju redan på väg att ge sig. Jag måste bara försöka minnas precis just det och att ta det lugnt. 

Jag är så fruktansvärt lättstressad och just nu när jag blir stressad så kan jag nästan få black-out. Och det går ju ut över de här hemma, tyvärr. Så nu ska jag hålla hårt i yogan och lugnet och hoppas den kan göra mig till en lite mer harmonisk person. En lite bättre medmänniska....

Och jag kan varmt rekommendera Yin yoga till någon som behöver varva ner!

Kommentera här: