Veckan som gått

Förutom lite hosta(varenda kväll) och att Elis fått ögoninflammation så har vi mått bätter här hemma några dagar nu. Det tråkigaste jag vet är att vara sjuk och inte orka göra något, så att komma iväg på lite saker igen har gjort mycket för humöret!:)
 
Jag började förresten skriva ett inlägg innan vi blev sjuka. Ett inlägg om att jag tänkt flera gånger att jag skulle skriva här men att jag varit dimmig i huvudet och glömt vad jag tänkt skriva. Jag tror att dimmigheten först berodde på en typ av kopparförgiftning och sen på en koppar"dumpning". Jag tänker inte gå in djupare på det, det jag själv vet om det hela finns att läsa här. Men efter 1,5månad med kopparspiral så kan jag bara säga aldrig mer! Sen säger jag inte att det gäller alla, för alla är vi olika.
 
Men nog om det tråkiga, för den här veckan har mest bara gett energi. Vi har varit en sväng till Mora och Sågmyra och i torsdag var vi till familjen Lindberg och blev bjudna på både fika och lunch, så lyxigt! När vi kom hem kände jag mig sådär glad i hela själen, det är härligt att vara berikad med så fina vänner!<3
 
Helgen har spenderats hemma, vi har pysslat och fixat och vilat. Elis har fått påfyllt frysen med puréer och det här brödet utan honung och salt. Fruktpuré är lätt att göra så det fortsätter jag göra till gröten men nu blir det snart burkmat till lunch, jag är för lat och läger hellre tiden på något annat än att laga barnmat själv!;) Men det är helt sjukt att han blir sex månader om mindre än två veckor, vad fort det gått! Fast det är skönt också, jag ska börja fasa ut amningen nu har jag tänkt, jag har som mål att vara klar med den när han är runt åtta månader. Konstigt kanske något tycker att ha ett sådant mål...men nej, inte för mig. Det finns mysiga stunder med amning och jag är så stolt över mig själv som gett mina barn det fast jag inte riktigt trivs med det. Men nu längtar jag verkligen efter att kunna ha vilka kläder jag vill, kunna åka iväg en timme eller två, kunna ta ett glas vin till maten och låta Fredrik ta Elis någon natt. 
 
I födelsedagspresent har jag önskat mig en shoppingdag helt själv och presentkort på klädaffärer. Jag förutsätter att jag får det och det ska bli såååå lyxigt!:)
 
Nu ska jag koka lite te och äta en tekaka och leta efter lite nya recept på bra mat!
 
 

Kommentera här: